Tietoa meistä

Salon 4H-yhdistys toimii koko Salon alueella kohderyhmänään 13-28-vuotiaat nuoret. Yhdistys tunnetaan aktiivisena ja kehityshakuisena toimijana Salon seudulla ja omassa järjestössään. Olemme luotettava ja verkottunut yhteistyökumppani. Viime vuosien varrella toiminnan painopisteeksi on kasvanut paikallisten nuorten suosima 4H-yrittäjyys. Perinteikkäimpää toimintaamme ovat vuosittain 4H-kerhot ja Reilu Teko -säkkikeräys.

Toiminnan pääpaino nuorten työelämävalmiuksien edistämisessä.

4H-työllistää vuosittain 25-30 nuorta erilaisiin tehtäviin (4H-kioskille, joululahjojen paketointiin, projekteihin...), joista nuoret saavat työehtosopimusten mukaista palkkaa. Ikäihmisten viriketoiminnassa paikalliset tahot voivat sponsoroida nuorelle (kesä)työn. Lahjoittamalla meille 450e saa yksi nuori koulutuksen ja kahden viikon kesätyön ikäihmisten virikeohjaajana paikallisessa hoivakodissa. Nuori voi 4H:n tuella myös työllistää itse itsensä 4H-yrittäjänä alalle, joka häntä eniten kiinnostaa. Salossa 4H-yritystoiminta on laadukasta, kasvusuhdanteista ja erittäin suosittua. Työelämätaitoja voi oppia myös kerhonohjaajana. Alakouluikäisille suunnatuissa 4H-teema- ja yleiskerhoissa ympäri Saloa lapset oppivat ja tekevät yhdessä nuoren ohjaajan suunnitteleman ohjelman puitteissa. Työelämätaidot kehittyvät harjoittelemalla ennen tositoimintaa mm. järjestämiemme erilaisten kurssien, tilaisuuksien, hankkeiden ja esimerkiksi sivujemme apujen ja ohjeiden avulla.

Työvoimaa tarvitsevat tahot kotitalouksista yrityksiin ovat voineet tilata meiltä koulutetun 4H-nuoren siivoustehtäviin tai avuksi juhliin - työ tulee tehtyä ja nuoret saavat arvokkaita ensimmäisiä työkokemuksia ja työehtosopimusten mukaista palkkaa. Tällä hetkellä työpalvelutoiminta on kuitenkin tauolla.

Toisinaan yhdistyksemme toiminta on avointa myös aikuisille mm. hygieniaosaamistesti ja Eksoottiset lemmikit esittelyssä -tapahtuma.