Jokainen 4H-yrittäjä raportoi 4H:lle vuosittain 15.1. mennessä tai heti siinä vaiheessa, kun vuodelle ei ole enää tulossa toimintaa tai yritystoiminta päättyy. Raportointi tehdään 18.1.2021 alkaen oma.4h.fi-palvelussa. Näin raportoit 4H-yrityksesi toiminnasta:

  1. Kirjaudu jäsenkortillesi: oma.4h.fi. Käytä tunnuksena s-postiosoitettasi ja kirjoita salasana (jos kirjaudut ekaa kertaa, tilaa itsellesi salasana ja laita se talteen).
  2. Valitse valikosta 4H-yritykset > klikkaa oman yrityksesi nimeä
  3. Valitse seuranta välilehti > klikkaa lisää uusi raportti
  4. Täytä pyydetyt tiedot huolella
    --> Ota tarkat taloustiedot kirjanpidostasi. Huom: Jäsenmaksu merkataan menoksi (jos maksat sen itse) ja mahdollinen yrityssalon tuki tuloksi.
    --> Kerro toimintakertomuksessa yrityksesi vuoden toiminnasta ainakin pääkohdat (Huom: mm. tämän kohdan perusteella 4H-yhdistys miettii, mille yrityksille se myöntää kunniamainintoja ja Salon Vuoden 4H-yrityksen arvonimen)
    --> Liiketoimintasuunnitelmaan riittää vain lyhyesti maininta siitä, mitä yrityksesi tekee.
  5. Paina tallenna. Voit muokata tietoja 15.1. asti.  

Muista lisäksi keväällä tehdä veroilmoitus verottajalle! Nämä ovat kaksi eri asiaa!

VINKKIVITONEN: Hae 15.1. mennessä myös opintopisteitä 4H-yrittäjänä toimimisesta ja osallistu Vuoden 4H-yritys -kilpailuun!

Mietityttääkö jokin raportointiin tai yllä mainittuihin mahdollisuuksiin liittyen? Kysy apua toiminnanjohtajalta.