Duunirinki 2013-2014

Duunirinki -hankkeen tavoitteena oli innostaa Salon alueen nuoria työllistämään itse itsensä. Duunirinki on ikään kuin nuorten opintopiiri ja vertaisryhmä, jossa he opettelevat työelämätaitoja, mainostavat toimintaansa ja huolehtivat saavuttamistaan asiakaskontakteista toistensa, 4H-yhdistyksen ja työelämän asiantuntijoiden tuella. Duunirinki kerää yhteen nuoria heidän yhteisten kiinnostuksiensa mukaan ja ringit saattavat muodostua esimerkiksi lemmikkienhoidon, kotipalvelujen tai atk-töiden ympärille. Hienona mahdollisuutena nuoria ohjattiin kohti oman 4H-yrityksen perustamista. Tavoitteena oli perustaa 10 duunirinkiä ja työllistää 40 nuorta.

Hanke starttasi Salossa 1.1.2013 ja sen toimenpiteet kohdistuivat aluksi Halikon alueelle. Toisena hankevuotena toiminta laajeni myös muualle Saloon. Hankkeen aikana 4H:n, yritysten, yhteisöjen ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa luotiin verkosto, jonka avulla duunirinkitoiminta saattoi jatkua ja kehittyä hankkeen päättymisen 31.12.2014 jälkeenkin. Hankkeelle on myönnetty Leader-rahoitus toimintaryhmä Ykkösakseli ry:n kautta.

Hankkeen toteuttaja on Salon 4H -yhdistys ja siinä työskentelivät toiminnanjohtaja Janina Mäkinen ja hanketyöntekijä Anna Laakkonen (kts. yhteystiedot).

4H-yrittäjyys ja duunirinki

Duunirinki –hanke kannustaa oman 4H-yrityksen perustamiseen. Tämä on erinomainen tilaisuus sinulle työllistää itse itsesi ja kokeilla yrittämistä toisten nuorten ja 4H:n tuella. 4H-yrittäjänä ja osana Duunirinkiä saat kauttamme ilmaisen kurssituksen sinua kiinnostavalle alalle ja vieläpä ilmaisen painatuksen suunnittelemallesi mainosmateriaalille. Duuniringissä kanssasi on muitakin nuoria samassa tilanteessa ja yhdessä, yrittäjinä, herätätte helpommin niin asiakkaiden kuin mediankin kiinnostuksen.

Lisää 4H-yrityksestä voit lukea täällä.