Jokainen 4H-yrittäjä raportoi 4H:lle vuosittain 15.1. mennessä tai heti siinä vaiheessa, kun vuodelle ei ole enää tulossa toimintaa tai yritystoiminta päättyy. Raportointi tehdään oma.4h.fi-palvelussa. Näin raportoit 4H-yrityksesi toiminnasta:
- Kirjaudu jäsenkortillesi: oma.4h.fi. Käytä tunnuksena s-postiosoitettasi ja kirjoita salasana (jos kirjaudut ekaa kertaa, tilaa itsellesi salasana ja laita se talteen).
- Valitse valikosta 4H-yritykset > klikkaa oman yrityksesi nimeä
- Valitse seuranta välilehti > klikkaa lisää uusi raportti
- Täytä pyydetyt tiedot huolella
--> Ota tarkat taloustiedot kirjanpidostasi. Huom: Jäsenmaksu merkataan menoksi (jos maksat sen itse) ja mahdollinen yrittäjyystuki (300€) tuloksi
--> Kerro toimintakertomuksessa yrityksesi vuoden toiminnasta ainakin pääkohdat (Huom: mm. tämän kohdan perusteella 4H-yhdistys miettii, mille yrityksille se myöntää kunniamainintoja ja Salon Vuoden 4H-yrityksen arvonimen)
--> Liiketoimintasuunnitelmaan riittää vain lyhyesti maininta siitä, mitä yrityksesi tekee. - Paina tallenna. Voit muokata tietoja 15.1. asti.
Muista lisäksi keväällä tehdä veroilmoitus verottajalle! Nämä ovat kaksi eri asiaa!
Tarvittaessa, katso tästä kuvallinen raportointiohje.
Tarvittaessa, katso tästä lyhyt video-opastus
VINKKIVITONEN: Hae 15.1. mennessä myös opintopisteitä 4H-yrittäjänä toimimisesta ja osallistu Vuoden 4H-yritys -kilpailuun! Nämäkin hoituvat nykyään oma.4h.fi -kautta.
Mietityttääkö jokin raportointiin tai yllä mainittuihin mahdollisuuksiin liittyen? Kysy apua toiminnanjohtajalta.